2018. január 7., vasárnap

Mennyibe kerül a tudatos bőrápolás?

Mindig próbálom a barátnőimet meggyőzni arról, hogy hosszú távon sokkal jövedelmezőbb lenne kicsit többet foglalkozniuk a bőrápolással, de egyelőre ez a kísérlet sikertelennek tűnik. Sok okot hallottam már, hogy miért nem, és a legtöbbel nem is tudok (és nem is szeretnék igazából) szembeszállni. Nem vagyok hittérítő, nem kapok plusz pénzt azért, ha több ember használ koreai termékeket vagy szép összetevős krémet, szimplán azért mondom el mindig, hogy a fényvédelem a legjobb anti-aging hatás, mert sokszor hallom a "nem akarok ráncos lenni" mondatot, ami ellen szerintem még huszonévesen viszonylag könnyen lehet tenni. És nem, nem kell vagyonokat költeni rá - ez volt az az indok, ami inspirált e poszt elkészítésére. Mert tény, hogy nagyon drágán is lehet arcot ápolni, de mondjuk kezdésképp nem kell és nem is szabad felvásárolni a kínálatot. Szeretném hát bemutatni azokat a termékeket, amik szerintem nagyon jó árban kaphatók a picaon, bár az igaz, hogy a legtöbbjüket sajnos internetről kell rendelni. Alább minden lépésre igyekszem legalább egy példát hozni, és leírni röviden a saját tapasztalatomat, már ha van ilyen az adott termékkel.



1. lemosók
A kétlépéses arclemosást különösen fontosnak tartom, mert ha végiggondolom, hogy hány réteg krémet, sminket, fényvédőt kell eltávolítani este, plusz az egyéb szenyeződéseket, amik a nap folyamán keletkeztek, nem vagyok benne biztos, hogy egy darab lemosó könnyen megbirkózik vele. Ezért külön használok sminklemosót és arclemosót, plusz alkalomadtán szemfestéklemosót is, de ez utóbbi hiába van itthon, én sokkal gyakrabban mosom le az erősebb szemsminket is a mezei sminklemosómmal. Az alábbi két termék szerintem minden bőrtípus számára használható, így bárkinek bátran ajánlom őket.

Naturland fürdetőkenőcs: kb 3-400 ft
Igaz, hogy érzékeny bőrű felnőttek és babák fürdetéséhez lett kifejlesztve ez a termék, ennek ellenére gyönyörűen mossa le a napi sminkemet. Egyszerű használni, hiszen az előzőleg benedvesített bőrömbe belemasszírozok egy fél diónyi krémes lemosót, és jópár pillanatig finom mozdulatokkal masszírozom az arcomat. Utána vízzel leöblítem, és jöhet a második lépés. Én utána szoktam érezni egy filmréteg-szerű réteget az arcomon, de ez a második lemosóval egyből eltűnik. Patikákban megvásárolható.





Babylove Sensitive Pflegebad : 1000 Ft
Oké, ez nem feltétlenül a legeslegolcsóbb, de ha a kiszerelést nézem, akkor mégis (ugyanis fél literes). Szerintem ha kizárólag arcmosásra használjuk mondjuk reggel és este ezt a terméket, legalább négy hónapig biztosan kitart, de megkockáztatom, hogy még tovább is. Egyrészt a fürdetőkenőcs esetleges maradékait is szépen lehozza, másrészt a sminktől megszabadított arcbőrt gyengéden tisztítja tovább. Szulfátmentes, a leggynegédebb lemosó, amit gyorsan és könnyen lehet beszerezni (DM-ben kapható). Ekcémásoknak folyékony szappan és tusfürdő helyett is tökéletes, illetve én ecsetmosáshoz is őt használom. 

Mindkét terméket ajánlom egyébként meleg szívvel testre is, fürdéshez, szóval utazáshoz is abszolút tökéletes mindkét termék, esetleg érdemes áttölteni őket egy kisebb flakonba/tartóba (a fürdetőkenőcs nem olyan folyékony állagú) a helytakarékosság szempontjából.

2. lépés: Tonik

Régebben a toniknak az volt a feladata, hogy a magas PH értékű, lúgos lemosók után visszaállítsa a bőr PH-jét a megfelelőre, ma viszont erre már nincs szükség, hiszen a legtöbb lemosó a bőr PH-jának megfelelő értéket tartalmaz. Én személy szerint tonikot azért is szeretek használni, mert előkészíti a bőrt a további termékek befogadására, másrészről egy plusz hidratáló lépés a rutinban, ami a mínusz fokok közeledtével elég hasznos. Mindezek ellenére azt mondom, hogy talán ez az a lépés, amit kezdőként nyugodtan kihagyhatsz, legalábbis nem ez a legfontosabb és legszükségesebb. Azonban az alkoholt tartalmazó tonikokat én mindenképpen kidobnám, mert hosszú távon csak rontja a bőröd állapotát.

Ha szeretnél tonikot használni, az alábbi két terméket ajánlom meleg szívvel:



Garnier Essentials Sensitive nyugtató tonik vitaminnal: nagyjából 1000 Ft, drogériákban kapható. A rózsakivonat miatt van egy kis illata, ami egyébként nekem nagyon tetszett, amikor használtam, de nagyon érzékeny bőrre nem ajánlanám, én sem venném emiatt újra, mert bár problémát nem okozott, igyekszem a lehető legminimálisabbra csökkenteni az irritáció kockázatát. Én nem használtam hozzá vattát, csak kicsorgattam a kezembe és úgy simogattam bele az arcbőrömre, de Marcsi ötlete is nagyon jó, hogy egy szórófejes üvegből spricceli magára.
(Sajnos azt hallom, hogy már drogériákban nem kapható, de hipermarketekben még megtalálható.)

Balea Med Ultra Sensitive "Arctisztító" Tonik: 900 forint, DM-ben beszerezhető. Az "arctisztító" jelzőt azért tettem idézőjelben, mert szerintem már semmit nem tisztít, az alapos arcmosás után nem is a toniktól kell elvárni a tisztítást, az összetevői alapján inkább hidratál, és megadja azt a bizonyos plusz lépést. Egyszer már használtam, szerettem, tökéletes a legérzékenyebb bőrű egyének számára is. Olcsó és jó.


3. Szérum, esszencia

A szérum feladata, hogy egy célzott problémát kezeljen, az esszenciáé pedig hogy egy plusz hidratáló lépésben készítse elő az arcbőrt a lemosás után a további termékekre. Különvettem a zsírosabb és a szárazabb bőr igényei szerint a termékeket, mert itt már nem feltétlenül használnám mindkét bőrtípusra ugyanazt (bár szerintem így télen a plusz hidratálás mindenképpen jól jön, még a zsíros bőrnek is, hiszen könnyed állagű termékekről beszélünk mindkét esetben). Esszenciára most nem hoztam példát, mert nem feltétlenül szükséges szerintem azt is egyből beszerezni, bár azok általában nagyobb kiszerelésben kaphatók, ezáltal hosszútávon olcsóbban jövünk ki velük.



Szérum zsíros bőrre: The Ordinary Niacinamide + Zn, kb 2000 Ft, nagyrészt csak rendeléssel szerezhető be (Budapesten élőknek mondom, hogy a Tinamu shopban viszont kapható). Normalizálja a bőr zsírosodását és a pattanások kialakulásának megelőzésében is a segítségünkre van. A már megjelent pattanásokkal nem csinál sok mindent, de napi szinten használva a problémás területeken működhet. A Habos Kakaó írójával és vendégírójával készítettünk egy posztot a The Ordinary termékekről, ide kattintva olvashatjátok el, itt pedig a folytatást találjátok.

Szérum száraz bőrre: The Ordinary Hyaluronic acid + B5, szintén kb 2000 Ft. Nem csak száraz bőrre ajánlom, hiszen egy zsírosabb bőr is lehet vízhiányos, ezt pedig a hialuronsav nagyon szépen kezeli, de hirtelen nem jutott eszembe kimondottan száraz bőrre való szérum. Rosszat nem tesz, az biztos :)

De egyébként a The Ordinary összes szérumát meleg szívvel ajánlom, mert nagyon jó árban vannak, szuper összetevőkkel, tényleg minden bőrproblémára találtok megfelelő szérumot, a termékleírások szuperek. Ráadásul jól érthető "használati útmutatójuk" is van, ami Regimen Guide néven fut, és segít nektek elmagyarázni, hogy mit mivel és mit mivel ne használjatok. 


4. Hámlasztó

Szerintem mindenképp érdemes beszerezni egy enzimes peelinget vagy egy hámlasztó folyadékot, hogy a használt kozmetikumok ne csak az elhalt bőrréteget "táplálják". Kezdőknek például tökéletes megoldás lehet a Ziaja sensitive enzimes peelingje, ami a Notino.hu-ról egyszerűen beszerezhető, és nagyjából 1200 forintos áron mozog. Érzékeny bőrűek is nyugodtan használhatják, és például ha a hámlasztásba nem mersz egyből belevágni, ez egy tökéletes bevezető termék. Heti egy-kétszer ajánlatos elővenni.




Aki viszont szívesen belevág a hámlasztásba, annak a Geek & Gorgeous termékeinek kis kiszerelését ajánlom, nem csak költséghatékonysági szempontból, de egy hámlasztóból bőven elég a 30 ml, hiszen ezt is maximum kétszer kell egy héten előkapni, és nem kell locsolni az arcra. Ebből a hámlasztóból jelenleg háromféle verzió kapható (Smooth Out - 12% AHA + Kaktuszfolyadék, Cheer Up - 6% Mandulasav + BHA, Calm Down - 4% PHA + BHA), így bizotsan te is megtalálod a bőrtípusodnak megfelelőt. A Skinsmart.hu webshopban 2990 - 2690 forintos áron szerezhetők be.

5. Fényvédő 

Kötelező alapdarabnak tartom télen és nyáron is. Már unalomig van ismételve, hogy a bőröregedésért 80 százalékban a napsugárzás a felelős, ennek ellenére még mindig furcsán néznek rám az emberek, amikor szóba kerül, hogy én minden nap kenek fényvédőt magamra, illetve a D-vitamin fontosságára figyelmeztetnek (nem kell aggódni egyébként, a szervezet bőven kap D-vitamint a fényvédő ellenére is). Szóval ahelyett, hogy tizenöt év múlva tízezreket költenél anti-aging hatásúnak kikiáltott krémekre, inkább kezdj el fényvédőkrémet használni.

Sajnos az itthon kapható termékekkel nagyon sok kompromisszumot kell kötni, ezért csak olyat tudok ajánlani, amit külföldről kell rendelni.



Kevésbé érzékeny bőrűeknek tökéletes lehet a sokak által kedvelt Apieu Pure Block Natural Daily Sun Cream SPF45 PA+++, ami télen és nyáron is tökéletes védelmet nyújt a káros sugarak ellen. Könnyed krém, amely nem hagy fehér nyomot a bőrön, nem véletlen, hogy olyan népszerű. Jelenleg 2400 forintért kapható az Ebayen, link itt.
Azoknak pedig, akiknek érzékeny, rosaceás bőrük van, meleg szívvel ajánlom az általam már többször is újravásárolt Missha All Around Safe Block Mild Sun SPF 30 PA++ verizióját, ami csak fizikai szűrőket tartalmaz, ez által nem szívódik be a bőrbe, hanem megmarad annak a felszínén. Mivel fizikai, ezért kicsit nehezebb vele bánni, rendesen el kell kenni (szemöldöknél extrán odafigyelni), mert maradhat fehéres réteg, illetve nem mattítja a bőrt, inkább egy egészséges bőrfény marad utána. Én rendszeresen újraveszem, reggelre a hidratáló hatása is bőven elég, ráadásul illatanyagmentes is. 2500 forintért az Ebayről megrendelhető, ezen a linken.

6. Szemkörnyékápoló

Nem tartom extrán fontosnak, mivel én nagyrészt irritáló anyagoktól mentes kozmetikumokat használok, bátran kenek mindent a szememre is. De ha valaki nem tud megbarátkozni a gondolattal, hogy arckrémet és esszenciát kenjen a szeméhez, azoknak nagyon tudom ajánlani az általan még csak pár hete vásárolt Balea Men Q10 szemkörnyékápolót, ami bár a neve szerint férfikozmetikum (mintha lenne külön férfi bőr meg női bőr..), én nagyon lelkesen használom, mert beigazolódni látszik, amit több nőtársam nyilatkozott Krémmánián: szempillanövesztésre is tökéletesen működik amellett, hogy hűsítve hidratál, és persze illatmentes. Én nem vártam tőle csodát, de egyik szemkörnyékápolótól sem várnék, én szimplán amiatt vettem meg, hogy amikor pl. azelainsavas krémet használok, előtte nem igazán kenek fel semmit, így a szememre sem, de akkor se maradjon el a törődés. Erre pont tökéletes. Lényeg a lényeg nem egy kötelező termék szerintem. Nagyjából 800 forintért lehet megvásárolni a DM üzleteiben.



7. Krém 
Ha már minden egyéb jóságot magunkra kentünk este, adjuk meg a végső lökést, azaz a krémezést, ami lezárja a rutint. Nagyon zsíros bőrűek talán úgy érezhetik, hogy ugyan, mi szükség erre, de én mindenkit arra buzdítanék, hogy legalább a téli időszakban válasszon magának valami könnyedebb, géles állagú krémet, mint például amilyen a Mizon Snail Recovery gélkréme, amit én nyaranta előszeretettel használok, mert tökéletes az állaga, gyorsan felszívódik, és abszolút nem érzem, hogy zsírosítana. Ez is Ebay-es, szóval rendelős termék, de egyébként Koreából gyorsabb a posta, mint Kínából, nekem volt, hogy egy hét alatt meg is jött egy-két termék. Szóval Ebay, link itt, 1500 forint. Aki esetleg ennél több hidratálást igényel a mínusz fokokban, de még mindig zsíros, pattanásokra hajlamos a bőre, azoknak ajánlom a jelenleg általam is használt Schaebens Tootes Mer arckrémet, ami bár azért már testesebb állagú, de még mindig nem az a nehéz krém, amit ne bírnál elviselni magadon. Müllerben kapható, 1800 forint körül mozog az ára. Az átmeneti kategóriába lőném be a The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA hidratálókrémét, ami nemrég érkezett hozzám, de kiforrott vélemény még tavasszal a Habos Kakaó blog tollából olvashattok (link - azóta én is írtam róla a legutóbbi posztomban, amit feljebb már belinkeltem). Könnyednek mondott hidratálókrém, azért annak feltétlenül én nem mondanám, mert kell egy kicsit imádkozni hozzá hogy kimásszon a tubusból, eléggé sűrű. De az tuti, hogy nem irritál - az allergiától satnyán vöröslő és darabokban lehámló orromat pikk-pakk rendbetette napi két használattal.A lényeg, hogy szuper az összetevőlistája, és télre szerintem bárki szeretni fogja. A 30 ml-es kiszerelés kb 2000 forintért kapható a Skinsmart.hu-n, de ha jól emlékszem, én 8 eurót fizettem a 100 ml-es kiszerelésért a Deciem oldalán. Ez utóbbi nagyon-nagyon megérte. Még egy utolsó ajánlatom van, amit én magam még nem használtam, de szárazabb bőrű társaimtól sokat hallom, hogy mennyire szuper, ez pedig az Alverde Med gyógyvizes arckréme. Az Alverde kínálatából nem szemezgetek túl gyakran, hiszen előszeretettel használják az alkoholt a termékeik tartósítására, de ebből hálistennek kimaradt. A Krémmánián olvasható kommentek eléggé meggyőzőek, ha nem lennék tele hidratálókrémekkel, én is megvenném. Egyébként van egy testápoló tesója, aminek elvileg szinte teljesen ugyanaz az összetevőlistája, tehát arcra is lehet akár használni, és így még olcsóbban ki lehet jönni. 
Utóirat: ahogy nézem, az Alverde krémet már nem gyártják, a DM német honlapján levették a termékcsaládot a kínálatból. Talán ha még siettek, találtok a DM-ben.



Az általam félkövérrel kiemelt termékcsaládok azok, amik szerintem az alapköveit képezik egy tudatosan felépített bőrápolási rutinnak, ezért azt ajánlom, hogy ezekből mindenképp érdemes bevásárolni. Nem akartam kiszámolni egy végösszeget, mert nyilván mindenkinek más a preferenciája, csak tippeket szerettem volna mutatni arra, hogy hol lehet beszerezni a legköltséghatékonyabb termékeket. Remélem, hasznos volt ez a bejegyzés, és természetesen várom kommentben az általatok használt vagy ismert, olcsóbbnak számító kozmetikumokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése