2017. május 10., szerda

The Ordinary -- Niacinamide+Zn és a testvérei

Különleges ez a poszt számomra, mert megszületett az első együttműködés, ráadásul nem is csak egy, hanem két másik szerzővel, akik mindketten a Habos Kakaó blogon írnak: Marcsival és Clara 012-vel. Amikor nagyjából egy időben rendeltünk a márkától, egyből felvetődött a közös poszt ötlete, és íme, ma ti is olvashatjátok ennek a gyümölcsét.

A képet Marcsi készítette :)

A címben már olvasható, hogy a Niacinamide 10% + Zn 1% szérum kapta a rivaldafényt, méghozzá azért, mert hármunk rendelésében ő az egyetlen közös pont, így három különböző véleményt is olvashattok róla. Ezen felül szó lesz még a Buffet szérumról, az NMF + HA hidratálóról (Marcsinál), a Hialuronsav + B5 szérumról (Claránál), illetve az Azelainsavas szuszpenzióról és a Silicone Primerről (nálam). A Habos Kakaó Blog eléréséhez a poszt alján találtok leírást és linkeket.

Ami a márkát illeti: megjelent, láttam, néztem, nézegettem, vacilláltam, átgondoltam, dilemmáztam, kosárba raktam, kivettem, megrendeltem, vártam, és megjött. Röviden ennyi a története a márkával való találkozásommal. Még mindig bátornak érzem magam, hogy részletes vélemények találása nélkül vágtam bele ebbe, de valamiért azt éreztem, hogy nem fogom megbánni.
Négy terméket rendeltem: Niacinamid 10% + Zn 1%, High Adherence Silicone Primer, Azelaic Adic Suspension 10% és Advanced Retinoid 2%. Utóbbi most nem kerül bemutatásra, mert egyrészt nyár előtt pár héttel nem szerettem volna ilyen hatóanyagot beépíteni a rutinomba, plusz egyelőre elég az azelainsav, mint nagyágyú (a BHA hámlasztást is abbahagytam jelenleg mellette).



És hogy még most is ezt érzem-e? Lássuk!

Bőrtípusom, bőrproblémáim, céljam is elvárásaim a vásárolt termékektől:
Azt szinte minden arcápolós posztban leírom, hogy érzékeny és ekcémás az arcbőröm, kombinált bőrtípussal, zsírban tocsogó T zónával és szárazságra hajlamos szem- és szájkörnyékkel, kilométer mélységű pórusokkal. Azonban ha mindez nem lenne elég, a jóisten megáldott még egy szép adag pirossággal az orcáimon, államon, orrom környékén (kösz, rosacea, igazán kösz) illetve virító piros pattanás utáni hegekkel. Talán ez a sok piros dolog az, ami miatt a leginkább komplexusos vagyok, és amitől a legkönnyebben vennék búcsút, ha most a Tündérkeresztanya azt mondaná, hogy egy valamitől megszabadít. Ezért álltam rá ezerrel a folthalványításra. Ezzel a vásárlással tehát főleg a folthalványítást céloztam meg (niacinamid, azelainsav, retinol), illetve az egységesebb bőrkép kialakítását.

Lelövöm a poént, számomra minden próbált termék a "legjobb" kategóriába sorolandó, ugyanis száz százalékig beváltották azt, amit elvártam tőlük.



Niacinamide 10% + Zn 1%
Ezelőtt nem használtam olyan krémet, szérumot, akármit, aminek ez az összetevő lett volna a fő csábereje, inkább csak szerényen megbújt az eddigi kozmetikumaim összetevőlistájában, most viszont úgy döntöttem, nagyágyú kell. A Balea is nemrég jelentetett meg egy niacinamid tartalmú szérumot, azon is vacilláltam, de győzött a The Ordinary, mert szinte ugyanazon árért szebb összetevőlistát és professzionálisabb terméket kapok.

A termékek külsejéről nem szoktam írni, mert abszolút feleslegesnek tartom, hogy egy sima fehér alapon fekete szöveg van-e a tubusra nyomva, vagy éneklő csillámpóni, ahogy a felhőről lógatja a lábát a rózsaszín égen, mert nem ettől fog jobban teljesíteni nálam, és semmi plusz érzetet nem ad, ha esztétikus vagy cuki a csomagolás. Azonban ha én csomagolásnak születtem volna, tuti, hogy The Ordinary csomagolás lettem volna, mert ezek iszonyatosan esztétikusak (számomra), éppen az egyszerűségük miatt. Semmi csicsa, semmi cukiskodás, csak a lényeg, egyszerűen, de igényesen és profin. Szóval engem kilóra megvettek ezzel.

Első használat után (2017.03.23.)
A kiszerelése pipettás, és kicsit nagyobb, mint amit vártam ahhoz képest, hogy "csak" 30 ml-es a kicsike (ilyen "kis" kiszerelésű szérumom még sosem volt). Sűrűbb, mint a víz, de még így is könnyen és egyszerűen tudom eloszlatni a bőrömön, amennyit a pipetta felszippant, az pont elég az arcomra és a nyakamra. A reggeli rutinba próbálom benyomorgatni a C vitaminos szérum helyére (Purito), ugyanis az elfogyott, és eddig úgy néz ki, jó helyen van ott. Előtte csak a Hada Labo hyaluronsavas lotion-jét pacsmagolom magamra, utána már ebben a szép időben hidratálókrémet se kenek, csak a jó testes állagú Uriage fényvédőm maradékát (pedig hetek óta erősen imádkozom, hogy fogyjon már el és végre használhassam a kedvenc fényvédőmet, a Misshát). Viszonylag hamar beszívódik, kicsit olyan ragacsos érzetű, de nem mondanám elviselhetetlennek, és tényleg nagy pirospont járt azért, hogy nem kell órákat várni reggel arra, hogy nyomhassam a következő réteget az arcomra.
Különleges hatást nem vettem észre egyébként, kicsit mintha egységesebbnek tűnt volna a bőrképem, de az alapozó ugyanúgy beleült a pórusaimba.
Kíváncsi voltam, hogy önmagában mit tud, ezért nagyjából két hétig csak őt építettem bele a rutinomba.

Két hét használat után (2017.04.06.)
Volt pár nap, hogy kimaradt, máskor reggel és este is használtam, de csak megerősíteni tudom azt, amit fentebb írtam: kellemes és egyszerű használni (az egyszerűség alatt a gyors beszívódását értem). Szuperül hozza azt, amit várok tőle: megszépíti a bőrképemet, "összehúzza" a pórusaimat, és a reggeli rutinba is tökéletesen beilleszthető. Biztos vagyok benne, hogy a niacinamid marad a rutinomban, mert nagyon hiányozna. Azt nem vettem észre, hogy a foltjaimat halványítaná, viszont úgy érzem, hogy ez nem is csak egy termék dolga, ezért is szereztem be több olyan terméket, amik talán együttes erővel megbirkóznak a pirosságaimmal. A foltjaim pedig mintha egy hangyányit halványodtak volna, mióta használom. Újravevős.

Másfél hónap használat után (2017.05.06.)
Már az üveg fele elfogyott, de ahogy írtam, nem kérdés számomra, hogy újra megvásárolom-e. Amikor sminkelés előtt csak ezt a szérumot, egy fényvédőt, és a primert használom, egyáltalán nem ül bele az alapozó az orrom körül a pórusaimba, és ezt nagy részben ennek a szérumnak köszönhetem. A reggeli rutinomban kapott helyet véglegesen, arcmosás után egy Hada Labo Arbutinos lotiont használok jelenleg, erre jön a Niacinamid+Zn, majd az Uriage fényvédője (ritkább esetben a Missha-é), és kész is volnék a reggeli arckenegetéssel. Emellett most hámlasztásra csak az azelainsavat használom, a BHA-t pár héttel ezelőtt teljesen elhagytam.
Tehát a lényeg: mióta használom, kevésbé látom szörnyűnek a bőrképem, egységesebb és egyenletesebb, A foltjaim halványításához nem ő a nagyágyú, de szerintem más termékekkel jól együttműködik e téren. Az elmúlt időszakban az is feltűnt, hogy kevésbé zsírosodik a bőröm, és ebben is szerepet játszhatott. Az is tény, hogy gyulladt pattanásom már hetek óta nem jött elő, és rendes pattanás se látogatott meg, csak ilyen miniatűrök a szemöldökömnél, de tőlük sehogy sem bírok megszabadulni.
Volt olyan eset, hogy száraz területre került fel (szám környéke), akkor csípte kissé, de egyáltalán nem volt elviselhetetlen ez a csípés, és hamar el is múlt.


High Adherence Silicone Primer

Előre mondanám, hogy még sosem volt primerem, pedig eléggé szükség lett volna rá a tág pórusaim és az egyenetlen bőrfelszínem miatt, ezért amikor leadtam a rendelésem a Deciem-nél, tudtam, hogy ez a termék jól fog jönni (és ezzel együtt a szállítás is ingyenes lett). Szkeptikus voltam vele, mert akkora pórusaim vannak, hogy a pokol legmélyebb bugyrát is látni lehet benne, és egyszerűen eddig nem volt olyan, hogy valamelyik alapozóm pár óra elteltével ne csücsült volna bennük, ami szerintem nagyon igénytelenül tud hatni. Viszont alapozózni meg kénytelen vagyok, mert alapból nagyon nem vagyok megelégedve a bőrömmel. Így, miután megvettem a Catrice HD Liquid Coverage alapozóját, amit mindenki halálra dicsért, gondoltam a legjobb, ha a szintén új primeremmel együtt próbálom ki - és láss csodát, eddig sosem kaptam ilyen szép végeredményt, mint most. Azt nem mondanám, hogy szupertartóssá teszi a sminket, inkább csak "feltölti" a bőrt, bár az is igaz, hogy rólam rekordidő alatt olvad le minden smink. Tökéletesen bevált, bár nem biztos, hogy ezt fogom újravenni, van pár néhány könnyebben beszerezhető termék, amit kipróbálnék (Maybelline Baby Skin, Aden Face & Eye Primer, La Roche-Posay Cicaplast Baume B5), de adott egy löketet, hogy igenis megéri használni primert.
Azért a szememre is kipróbáltam, mert miért ne. Bár nem erre van kitalálva, azért én mégis úgy vettem észre, hogy egy fokkal tovább bírták rajtam a NYX paletta színei, mint nélküle (bár tény, hogy a szemembe sokkal kevesebbszer nyúlkálok, mint az arcomhoz).
Mostanában már csak a problémás területekre viszem fel: orrom környéke, állam, homlokom, és így is tökéletesen működik.

Azelaic Acid Suspencion 10%

Amikor megrendeltem, nem tudtam, hogy hányszor szeretném használni. Ráadásul kissé balgaság volt a melegebb, napsugárzásban gazdag időszakra rendelni, így egy ideig hezitáltam, hogy arra a sorsra jusson-e, mint a retinoid. Azonban úgy voltam vele, hogy anno a bőrgyógyászom is nyárra írta fel a Skinorent, azóta pedig sokkal de sokkal jobban figyelek a fényvédelemre. Ettől függetlenül júniustól kezdve nem szeretném használni úgy, hogy előtte nem konzultálok a(z azóta új) bőrgyógyászommal.
Végül úgy döntöttem, fokozatosan építem be a rutinomba. Az első használat után másfél hétig pihentettem, majd heti egy alkalommal használtam. Aztán heti kétszer, este vittem fel, emellett az eddig használt BHA-t pedig elhagytam.
Azért vettem meg, mert nagyon tetszenek az ígéretek: folthalványítás, irritáció és gyulladás csökkentése, egységesebb bőrkép. Korábban ugye volt már egy próbálkozásom az azelainsavval a Skinoren személyében (bőrgyógyász írta fel), viszont az 20%-os hatóanyagtartalommal bírt (ezzel szemben a The Ordinary-é 10 százalék azelainsavat tartalmaz). Lényeges különbség még, hogy a Skinoren szétcsípte a bőrömet: bár látványra nem bánotta, felkenés után úgy égett és viszketett, hogy nem bírtam elviselni. Ezért akkor három nap elteltével úgy döntöttem, meg kell válnunk egymástól. Mostanában azonban újra előkerült bennem az azelainsav használatának kérdése, és részletesebben utánaolvastam, hogy mit ígér: csökkenti a pattanások számát, lehúzza és nyugtatja a rosacea következtében vöröslő bőrfelületet, illetve halványítja a pigmentfoltokat. Ezzel engem kilóra megvett az azelainsav, és mivel a Skinoren már nem kerülhetett képbe. így jött a The Ordinary.

Véleményem az első használat után:
Miután felkentem az esti rutinom befejező lépéseként a Mizon csigás széruma és a Mizon hyaluronsavas kréme után, féltem egy kicsit, hogy ez is csipkedni fog, de pozitív csalódás ért, egyáltalán semmi nem történt. Pár perccel később elkezdtem érezni, hogy puhult a bőröm, amit szintén pozitívumként fogtam fel. Másnapra semmi nagy dolgot nem vettem észre, de nem is vártam, mert tudom, hogy hosszú távon kell ahhoz használnom, hogy bármiféle eredményt is lássak, de összességében pozitívan indulok neki a kapcsolatunknak. Egy kis bibi történt, bár nem vagyok benne biztos, hogy az ő hibája: másnapra mintha több fehér mitesszerem lett volna, mint azelőtt. Ennek könnyen a végére fogok járni, hiszen a következő használatkor minden kiderül majd.

Állaga sűrűbb, és nehéz eloszlatni, ezért én mindig egy borsónyi mennyiséget viszek fel, egyszerre csak egy kisebb egységére az arcomnak (pl. bal orca, orr és áll, jobb orca, homlok jobb fele, homlok bal fele, nyaki rész). Hamar be is szívódik: mire finoman, körkörös mozdulatokkal belemasszírozom az egyik részébe az arcomnak, az előzőleg "kezelt" területen a bőröm már be is szívta. Már egyből puhul a bőr a használata után, de másnapra lesz a legjobb ebből a szempontból. Kicsit félek egyébként pont a nehezen kenhetőség és gyors beszívózás miatt, hogy nem egyenletesen oszlatom el az arcomon, de látványos problémát eddig nem vettem észre.

A többedik használat után már kissé csíp és kissé viszket, azonban a Skinorenhez képest ez észrevehetetlen. Amúgy sem elviselhetetlen, csak érzi az ember, de öt-tíz perc elteltével már ez is eltűnik.
Nagyjából háromnaponta este használom, hidratálókrém helyett. Előtte az Alveola Aloe Vera spray-jét használom tonikként, majd a Hada Labo hialuronsavas lotionjét, utána pedig valamelyik Cosrx esszenciát (Snail vagy Galactomyces).
A foltjaim halványításában többet segít, mint a Niacinamid, de önmagában ő sem elegendő. Ezért leszek nagyon kíváncsi, hogy a Retinoid mit kezd majd a bőrömmel ősztől.

A triumvirátus...

...és az állagaik



Habos Kakaó Blog
https://haboskakaoblog.wordpress.com

És nem maradhat el a lányok bejegyzésére mutató link sem, ahol Marcsi és Clara012 osztja meg az Ordinary termékekkel a tapasztalatait. Közös pont mindhármunk rendelésében a Niacinamid, azonban Marcsi a Buffet szérumot és a Natural Moisturizing Factors + HA hidratálót választotta még a Nia mellé, Clara 012 pedig a Hialuronic Acid + B5 szérumot.
A Habos Kakaó egy főleg bőrápolással foglalkozó blog, és a sminkelés témájában is vannak bejegyzések, azonban olvashattok recepteket és "Sajtószemléket" is, Marcsi blogja tehát sokoldalú, ajánlom bárkinek, aki a bőrápolás mellett szeret egyéb témákról is informálódni.

Marcsi reggeli (2016 ősz-tél) és esti rutinját (2016/2017) a napszakokra kattintva olvashatjátok, illetve egy összefoglalót is írt a bőrtípusáról és a bőrápolási szokásairól.

Clara 012 mint vendégblogger tevékenykedik a Habos Kakaó Blogon, de már nagyon sok posztot olvashattunk tőle. Először idén tavasszal találkozhattunk vele, kézápolás témában, később pedig az ő bőrtípusáról is részletesen tájékozódhattunk. Legutóbbi posztjában az általa használt fizikai fényvédőket versenyezteti egymással.

A lányok tesztjét erre a linkre kattintva érhetitek el: https://haboskakaoblog.wordpress.com/2017/05/10/svedasztal-deciem-the-ordinary-teszt-clara012-vel-es-viktoriaval/

A Habos Kakaó Blogot Bloglovin'-on is tudjátok követni.

4 megjegyzés:

  1. Legjobban a primerről vártam a véleményed. ^_^ Immár nem tudom, képes leszek-e várni őszig a következő rendeléssel. :D

    VálaszTörlés
  2. Este retinol 1%-os,hàmlasztok heti kèt alkalommal.Persze mèg van néhány Ordinary termèk, amit csak a teljesség kedvéért használok (mert imàdom )!? Nyàr van, ezért fènyvèdő nélkül egy lépést sem teszek.Szerintem ilyenkor is ki lehet próbálni ezeket a termèkeket, erős önfegyelem mellett.Soha ilyen szép még nem volt a bőröm,55 èves vagyok, de bàrhovà belépek, nagyon fiatal emberek, kb 80%-a azonnal tegeződik, így most újra feültem a koporsóban, ès járni tanulok.

    VálaszTörlés