2017. február 13., hétfő

#11 -- 6 ajakápoló télre

Imádom az ajakápolókat (azt hiszem, ezért is van belőlük hat :D), az olcsóbbtól a drágábbig, a drogériástól a gyógyszertáriig minden van, mi szem, de főleg szájnak ingere.
Azt azért szeretném elmondani elöljáróban, hogy nekem sokszor ekcéma miatt száraz a szám (és a szemem környéke is egyébként), tavaly ősszel-télen-tavasszal borzalmas állapotban volt, nem is mertem rúzsozni magam, mert darabokban lehúzhattam (és sajnos le is húztam) a bőrt. Azóta hálistennek megtaláltam a legjobb krémeket, amik segítenek mindezt kordában tartani. Ezen kívül a folyadékpótlást emelném ki. Én azt vettem észre, hogy kenegethetem folyékony arannyal vegyített szűz kecskék vérével is, ha nem iszom napközben eleget (én nem vagyok a túlzásba esős típus, másfél-két liter véleményem szerint egy átlagos termetű nőnek bőven elég). Ezért próbálok odafigyelni arra, hogy elegendő folyadékot juttassak a szervezetembe. Emellé persze muszáj kenni is, hiszen jobb megelőzni a bajt, és ha erre a két dologra odafigyelek, biztos, hogy nem lesz baj. Mivel imádom a folyékony rúzsokat, szeretnék beszerezni egy ajakradírt is, szóval ha van valami pénztárcakímélő tippetek, írjatok kommentet :)




A legolcsóbb
Balea Sheavaj és agránolaj
Teljesen átlagos ajakápoló, nem kiemelkedő ápolással. Ha nincs baj, szívesen kenegetem a számra, általában ő az egyik, akit a kabátzsebben tárolok, mert "egynek jó". Tűzoltásra meg se próbálnám használni, biztos vagyok benne, hogy nem válna be, de arra, amire használom, tökéletesen megfelelt. Szerintem nyárra a legszuperebb választás annak ellenére, hogy száraz ajkakra ajánlják. Főleg bőrpuhító összetevőket tartalmaz, illetve több növényi olajjal (ricinus, argán, napraforgó, shea) és egyéb viaszokkal is találkozhatunk.

Összetevők:
Kiszerelés: 4,8 gramm
Ár: 299 Ft (én 229 forintért vettem akciósan)
Beszerezhető: DM-ekben
Vélemény: 3/5

A legdrágább
Bioderma Atoderm
Ő az egyik kedvencem. Imádom az illatát (valamilyen sütire emlékeztet), és az állagát is: könnyen siklik a száraz ajkakon is, és egyből hidratáltabbnak érzem a kiszáradt ajkaimat. Csodát ez sem tesz, de még mindig ő a legerősebb a mezőnyben. Sokszor rúzsok alá is őt használom, teljesen jó alap. Télen is szívesen nyúlok utána. Az alapja ásványi olaj, amit sokan nem szívlelnek, de nekem nincs vele különösebb bajom, Paula Begoun szerint is alaptalan a félelem. A többféle viasz mellett A és E vitamin is megtalálható benne illetve a sheavaj is az összetevők között van.

Összetevők:
Kiszerelés: 4 gramm
Ár: 1200 Ft alatt még nem találkoztam vele, de patikafüggő az ára
Beszerezhetőség: patikák, Dermaonline, Dermashop
Vélemény: 5/5


A legtávolabbról érkező
Sierra Bees Honey Lip Balm
Tavaly rendeltem először és eddig utoljára iHerb-ről, és nem hagyhattam ki ezt az ikonikus ajakápolót. Egyből egy tíz darabos kiszerelést rendeltem, és nem bántam meg, ugyanis nagyon meg voltam vele elégedve. Ezek a méhviasz alapú ajakáplók nekem nagyon bejöttek, a nagy kedvencem a Burt's Bees volt, amit én még Franciaországban vettem, de itthon sokallom az árát, ezért kerestem rá alternatívát, miután elfogyott elhagytam. Ez sem rossz, sőt, az ára sokkal kedvezőbb, s bár ennek sincs túl kellemes illata-íze, mégis igazán tudom ajánlani azoknak, akik szárazabb ajkakkal küzdenek a hidegebb időben.
Az összetevőlistája ennek a legszebb, csak csodás, ápoló, és mindemellett természetes anyagok kaptak helyet.

Összetevők:
Kiszerelés: 4,25 gramm
Ár: 5-6 $ / 8 db
Beszerezhetőség: iHerb
Vélemény: 5/5

A legnatúrabb
Alterra Kamillás ajakápoló
Ezt a kijelzőt inkább csak névben kapja meg, mint igazából, hiszen az előző INCI-t nehéz lenne lekőrözni természetesség szempontjából, de azért itt is van bőven, amit csak szeretnénk: ricinus, kókusz-, jojoba-, shea-, olíva-, napraforgómagolaj, és méhviasz és hozzáadott E-vitamin is gondoskodik a puha ajkakról. Nekem ő annyira nem lett a kedvencem, mert nagyon kemény, és emiatt nem olyan kellemes érzés felkenni, de egészen tápláló.

Összetevők:
Kiszerelés: 4,8 gramm
Ár: 400 Ft
Beszerezhetőség: Rossmann Shop
Vélemény: 4/5


A legjobb illatú
Bee Natural Acai bogyós
Szintén a méhviaszos ajakápoló keresgélés eredménye. Mivel a Sierra Bees elég büdi, ezért szerettem volna egy kellemes illatút is, és ő teljes mértékben az, imádom szaglászni, bár általában csak otthon használom (rá kéne szokni arra, hogy cserélgetem, hogy melyik legyen a kabátomban :D). Ő is egész jól táplál, nincs kifogásom ellene. Méhviasz alapú, emellett számos tápláló olajjal és egyéb természetes összetevővel találkozhatunk az összetevőlistájában.

Összetevők:
Kiszerelés: 4,2 gramm
Ár: kb 600 Ft
Beszerezhetőség: Müller
Vélemény: 4/5

A legjobb állagú
Balea Outdoor Protect
Imádom ezt a kis tubusos, folyékony megoldást, ha nem vastagon viszem fel, alig érzem, hogy van valami az ajkaimon. Nappalra nem szeretem használni, mert fehér réteget hagy az ajkakon, ami ráadásul hajlamos összegyűlni az ajkak redőibe, viszont szerintem elég jól táplál, éjszakára tényleg tökéletes. Szintén tartalmaz méhviaszt és tápláló olajokat, E-vitamint, azonban Ureát és Panthenolt is (előbbi érdekes lehet, de mivel mesterségesen előállított ureáról beszélünk, szerintem nincs mitől undorodni :D)

Összetevők:
Kiszerelés: 10 ml
Ár: 400 Ft
Beszerezhetőség: DM
Vélemény: 4/5

Ha van bevált ajakápolótok, vagy tippetek az ajkak puhán tartása érdekében, nyugodtan osszátok meg kommentben velem és a többiekkel :)
Remélem, hasznos volt ez a poszt számotokra!

Szeretettel:
Viktoria

Az összetevőlistás képek a kremmania.hu oldalról származnak, a többit én készítettem.

2 megjegyzés:

  1. Nem is gondoltam volna, hogy a Sierra Bees ennyire jó, a csomagolása alapján én teljesen gagyinak gondoltam, és annyira nem fogott meg, hogy rá sem kerestem Krémmánián. Kár volt...
    Kaptam karácsonyra egy tégely házi készítésű mézeskalácsos illatú testradírt, ezt szoktam a számra is használni: kristálycukor és olaj van benne szerintem a fűszereken túl. Ha már cafatosra száradt a szám, akkor ez sem megoldás, de egyébként egy kis karbantartásra jól jön. :)
    Két kedvenc ajakápolóm van, amelyek szerintem megelőzésre is jók lehetnek: az Eucerin Lip Aktív és az Alverde körömvirág ajakápoló.
    Tök jók lettek a fotók, és nagyon tetszik a poszt koncepciója is!

    VálaszTörlés
  2. fú, én nagyon imádom, mindenképp megéri kipróbálni!
    nagyon gondolkodom a házi készítésű radíron, és ez a mézeskalácsos elég finomnak hangzik! :D
    Az Eucerint már én is nézegettem, szerintem ha valamelyik elfogy, benevezek rá, és kipróbálom :)
    köszönöm! :) azt hiszem, megtaláltam a tökéletes fotó-helyszínt :D :D

    VálaszTörlés