2016. augusztus 8., hétfő

#2 Arcápolási Alapelveim

Mivel imádok az arcápolással foglalkozni, úgy gondoltam, ezzel indítom el a blog pályafutását. Pontosabban: megosztom veletek, hogy mi alapján választok ki egy kozmetikumot.

Két évvel ezelőttig nem igazán kentem az arcomra semmit, nem mozgatott meg sem az arcápolás, sem a sminkek világa. Különösebb gondom nem volt az arcbőrömmel, így nem izgatott a dolog, ám két éve beszippantott a Krémmánia, és az összes pénztárcabarát KM kedvenc sminket feltérképeztem, és ezzel együtt jött az arcápolás iránti érdeklődés is.
Mára már sok magyar blogot bújok ezzel kapcsolatban, amik releváns információkat tartalmaznak, és akik véleményében vakon megbízom, mert az elmúlt egy évben, mióta az ő tanácsaikat követtem, az időközben megőrült bőröm emberi formát kezd ölteni.


kép forrása: Google

A két legfontosabb dolog
Azaz két összetevő, amiket minden egyes kozmetikumban elkerülök, ami az arcomra kerül. Ez pedig nem más, mint az alkoholt (denaturát alkohol) és a parfüm (illatanyag). Sajnos több bőrproblémám is van, rosacea és ekcéma is gyakori látogató nálam, és ez a két összetevő mindkettőjüknek a nagy ellensége. Sajnos nagyon kevés az olyan (dekor)kozmetikum, ami gondolna az érzékeny bőrűekre (és hozzátenném, attól, hogy valamire rá van írva, hogy érzékeny bőrre, az még sajnos nem garancia semmire, egyedül az összetevőlista lehet a segítségünkre ebben a helyzetben), így kevés a választék, de nem bánom, mert különösen élvezem az újabb lehetőségek után való kutakodást.
Egyébként konkrétan senkinek nem ajánlom meleg szívvel, hogy olyan termékeket kenjen magára, amelyben ez a két összetevő az összetevőlista elején szerepel, sajnos nagyon irritálhatják még a nem érzékeny bőrt is, ráadásul a denaturát alkohol szárító hatással is bír, ami a bőröd foltosságához, hámlásához vezethet.

Kelet, te csodás
A legtöbb terméket az Ebay-ről szerzem be (Ebay-es poszt hamarosan), bár sok ázsiai webshop is árulja a termékeket, amiket nap mint nap használok. Azért választom őket a drogériában kaphatóakkal szemben, mert a drogériákban főleg olyan termékeket árulnak, amik az én bőrömnek csak ártanának, másrészről az Ázsiából érkező krémeim tele vannak ilyen-olyan hasznos összetevőkkel, amik hidratálják és szépítik a bőrömet. Ráadásul az áruk sem szökik az egekbe, reális összegért egy kiadós rutint állíthatok össze magamnak.
Természetesen azért vannak olyan termékek, amiket a magyar polcokról szerzek be, később minderről szeretnék részletesen írni, akár több posztban is.

Rétegezés
Az ázsiai nők használják ezt is előszeretettel (egyébként láttatok már csúnya bőrű ázsiai nőt? Na ugye, én sem...ez elég meggyőző számomra), és számomra is igen hatásos. Lényege, hogy nem csak egy hidratáló terméket használnak, hanem többet, mindet különféle hatóanyaggal különböző problémákra. A kedvenc összetevőimről és az azokat tartalmazó krémekről is tervezek majd posztot írni, sok-sok tervem van, szóval stay tuned!

Röviden ezek azok az irányelvek, amik alapján összeállítottam az arcápolási termékeimet, és bár sok állandó tag van, imádok kísérletezgetni, így változatos termékekkel találkozhattok majd nálam.
Remélem, még találkozunk!

2 megjegyzés:

  1. Mindennel egyetértek. :D Bár a rozacea nálam még kérdéses, orvos nem látta, de az ekcéma biztos, épp ezért ugyanúgy az alkoholt és az illatanyagot kerülöm a krémekben. Még csak egy éve vagyok Krémmánián, de ez adta a kezdőlökést, hogy elkezdjek komolyabban foglalkozni az arcápolással, előtte egyáltalán nem figyeltem arra, hogy mit is kenek magamra. És hát igen, végül magam is a koreai kozmetikumoknál kötöttem ki. :D
    Kíváncsi vagyok, neked milyen termékek jöttek be. :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy hasonló elveket vallunk a bőrápolásban :)
    Hamarosan tervezek írni pár olyan kozmetikumról, krémről, ami nekem sokat segített, remélem lesz köztük, amit szívesen kipróbálnál majd :)

    VálaszTörlés